Qiamullail

The week before our MIBF2 started, my school buat this Qiamullail for PMR, SPM & STPM students. As usual ze girls of mine semua excited nak pergi including me.

Bertolak hari Jumaat, after solat Jumaat. Berkumpul at our new dataran berbumbung 'lah sangat' hahaha we didn't expect naik bas pun cikgu dah aturkan. ada 4 bas. punya lah sabar menanti nama masing-masing masuk bas mana. Suddenly nama Sofia, Nadia, Jue, Tiz, Fatin, Nabilah, Ilya and Amirah sama bas. Serious sedih tak sama bas with them. And funny story me, Fatien and Najla tergolong dlm team yg TAKDA BAS and we're like seriously defuq kut sebab kitorang lah paling awal bagi surat kebenaran.

Then the teachers were like saying nak taknak they have to sumbat us somewhere. So masa cikgu nak bahagikan siapa naik bas mana, berebut kitorang nak masuk bas ke-3 cuz that's where all the kewl kids are, eceh. Again a bit funny how we had to share seats, bayangkan me, Jue and Nadia on the same seat. Oh gawd, sempit nak mati masing masing bontot besar kan! haha so I end up sitting on Nadia's lap which pretty awkward and amazing how she said 'lagi selesa macam ni' cuz kitorang beza berat like 3kg je kut!

The trip to the mosque was hectic I tell you, haha boleh pula everyone intention nak ber-qiamullail kan, radio bas lagu kemain wow fantastic baby! haha I'm sorry I just had to do that. I'm like so obssesed with that song now. hahaha I blame the radio and kitorang sesat for half an hour actually nak cari mosque tu

Sampai je solat berjemaah Asar :) and that's when the qiamullail begins. It was a whole lot of fun, berjemaah with your mates and all. Ceramah pun alhamdulillah, for the first time I was fully listening. A bit funny waktu malam cus tempat tidur kitorang like so kecil and nak menampung 140 girls. bayangkan pls? haha impossible, so the SPM & STPM candidates had to move to the tempat solat so heck yeah form 3 conquer tempat tidur. I slept betul betul under the fan and wow sejuk nak mati, talah selimut takda! haha sempit pula tu. Nasib baik for only 3 hours

I learn a lot from this, ilmu pengetahuan tentang agama makin meluas :) Alhamdulillah. I wish I could have this experience again :) Such fun and memorable! Nak gambar ke? Ala gambar kitorang je la :p

1st picture :) well we didn't take a lot of pictures, did not have the time. 
Jue, Fatien, Sofia, me, Najla, Tiz and bawah tu Nadia. 
The fact that I'm the shortest one just irritates me, I used to be tall. yes, USED to be.


2nd picture a bit clearer, oh thanks to the photographer : Amie :)